Satur About

Satur

Najväčšia slovenská cestovná kancelária so 100 ročnou tradíciou

Viac ako 100 rokov vám prinášame nezabudnuteľné cestovateľské zážitky a bezstarostné dovolenky. Pobytové a poznávacie zájazdy v Európe a exotike, okružné plavby, lyžovačky a wellness pobyty už potešili 5 generácií našich spokojných klientov.

  • S pobočkami na celom Slovensku

    Naši kolegovia na pobočkách Vám radi s výberom poradia, pretože na starostlivosť od Saturu nemá nikto. Okrem nich je tu pre Vás aj vyše 600 našich zmluvných partnerov.

  • Dostupnosť 7 dní v týždni

    Vaše cestovateľské sny si môžete plniť 7 dní v týždni. Sme tu pre Vás na našich pobočkách alebo online.

  • Najširšia ponuka dovoleniek

    Každý rok si desať tisíce z Vás vyberajú svoju dovolenku z viac ako tisíc hotelov a stoviek poznávacích okruhov do 150 krajín sveta.

  • Tím profesionálov

    Sprievodcovia, delegáti a naši poradcovia na pobočkách sú osoby, ktoré dovolenke prinášajú výnimočnú hodnotu. Záleží nám na tom, aby poznali každú destináciu a každý hotel, preto ich pravidelne posielame testovať kvalitu a služby hotelov.

  • Rodinný klub Planet Fun

    Spokojnosť rodín no najmä detí so službami nášho rodinného klubu Planet FUN dosahuje každoročne úroveň až 97%

  • 9 z 10 dovolenkárov s nami cestuje opakovane

    Vďaka skvelému servisu, kvalitnému poradenstvu a hladkému priebehu bezstarostnej dovolenky sa 9 z 10 cestovateľov k nám vráti a cestuje s nami opakovane.

Niekoľko dôvodov, prečo si vybrať dovolenku s Planet Fun

Viac ako 100 rokov

Už 100 rokov vám prinášame nezabudnuteľné cestovateľské zážitky a bezstarostné dovolenky. Cestujte s nami, pretože SATUR je dovolenka.

Ako sa cestovalo v minulosti

  • 1920

    Prichádza ČEDOK

    Symbolicky na začiatku leta bola založená Československá cestovná a dopravná kancelária, s.r.o. Praha, ktorá od svojho vzniku používala dnes už svetoznámu skratku ČEDOK. V prvých rokoch svojej činnosti sa zaoberala predovšetkým predajom cestovných lístkov na vlaky Československých dráh do celého sveta. ČEDOK vybudoval svoje pobočky v Bratislave, Brne, Karlových Varoch a neskôr aj svoje afilácie v Londýne, Viedni a Paríži.

  • 1925

    Kam a ako sa cestovalo

    Počas nasledujúcich rokov vytvoril ČEDOK svoj vozový park s v tom čas najmodernejšími autobusmi Praga, ktoré využíval na vyhliadkové jazdy po Prahe, ale aj na zájazdy do hôr. Neskôr pribudli aj menšie dopravné lietadlá, vďaka ktorým sa realizovali zájazdy po Európe (Taliansko, Francúzsko, Juhoslávia) a Afrike (Egypt a Maroko).

    ČEDOK vydáva prvý tlačený katalóg Naše cesty, kde dominuje železničná doprava, ale objavujú sa aj autokary do alpských priesmykov Rakúska a Švajčiarska, kam železnica nevedie. V tom istom roku ČEDOK ako prvý, otvára destináciu Juhoslávia a získava 90% trhu.

  • 1926

    Zlata éra cestovania

    Do módy prichádzajú dovolenky pri mori – najmä v Juhoslávii (pobrežie severného Jadranu, Terst, Opatija). Náročnejší si vyberali Lido v Benátkach a ostrov Capri pri Neapole. Počas tejto zlatej éry sa v Československu rozvíjal aj domáci cestovný ruch – pobyty na horách, v kúpeľoch a návštevy Prahy. Medzi najobľúbenejšie destinácie patrili Špindlerúv Mlýn a Vysoké Tatry.

    Prvýkrát sa objavuje slogan "Vaše cesta - naše starost", ktorý má symbolizovať základnú filozofiu firmy, ktorou je istota, kvalita a komplexnosť služieb.

  • 1930

    Rast napriek kríze

    Napriek hospodárskej kríze ČEDOK rastie (má 20 pobočiek) a rozširuje svoju ponuku katalógových zájazdov.

  • 1931

    Nové destinácie pribúdajú

    Rozbeh leteckých zájazdov do Casablanky a Káhiry (lety mali cca 10 medzipristátí a trvali 2 dni). Priemerný zájazd v Európe trval 18-20 dní, zámorský 3 mesiace. Dôraz sa kládol najmä na spôsob dopravy, ubytovanie bolo na výber z 2 kategórií a rozdiel medzi luxusnou a bežnou dovolenkou nebol taký markantný.

  • 1939

    Musíme si pomáhať

    V predvečer vypuknutia 2.svetovej vojny sa ČEDOK spolu-podieľal na organizácii 8 vlakových transportov z Prahy do Londýna, ktorými Sir Nicholas Winton zachránil 669 židovských detí pred vojnovým besnením, následne nastáva útlm obchodnej činnosti.

  • 1940

    Útlm a návrat

    Po obsadení ČEDOK stráca svoje pobočky, stáva sa súčasťou nemeckej cestovnej kancelárie a organizuje len jednodňové vlakové výlety a domáce rekreačné pobyty pre robotníkov.

  • 1945

    Znovuzrodenie

    Po skončení vojny nastala prakticky okamžite obnova činnosti. ČEDOK organizuje zájazdy do Prahy pre zahraničných hostí. Zároveň zapožičal autobusy, ktoré pomáhali pri repatriácii väzňov z koncentračných táborov a obnovil aj letecky realizované zájazdy po svete.

  • 1950

    Za železnou oponou

    V tomto období zaznamenal rozvoj najmä domáci cestovný ruch a kúpeľníctvo, ktoré bolo naplno využívané na rekreačné pobyty pracujúcej triedy. Namiesto zájazdov začal ČEDOK predávať cestovateľské knihy, známky a vstupenky na kultúrne a športové akcie. Obnovenie zahraničnej zájazdovej činnosti a nový katalóg s ponukou výhradne do spriatelených krajín – najmä Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, NDR, Poľsko a Albánsko. Cieľom poznávacích i pobytových zájazdov sa stal hlavne Sovietsky zväz.

  • 1960

    Rozrastáme sa aj vo svete

    ČEDOK v r. 1964 zamestnával cca 500 zamestnancov v pobočkách v Prahe, Karlových Varoch, Brne a Bratislave, doplnených zahraničnými reprezentáciami v New Yorku, Stockholme, Kodani, Amsterdame, Bruseli, Paríži, Londýne, Frankfurte nad Mohanom, Viedni, Ríme a Belehrade.

    A čo doma?

    Podnik ČEDOK, cestovné kancelárie, Bratislava riadil 22 CK v jednotlivých krajoch, a to: Praha, Kladno, Kolín, České Budějovice, Plzeň, Mariánské Lázně, Karlovy Vary, Ústí nad Labem, Liberec, Hradec Králové, Trutnov, Brno, Gottwaldov, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Nitra, Piešťany, Banská Bystrica, Žilina, Košice a Starý Smokovec. Ich súčasťou bolo 163 prevádzkových jednotiek (139 pobočiek a 24 expozitúr).

  • 1966

    Hranice sa otvárajú čoraz viac...

    Uvoľnenie režimu viedlo k zintenzívneniu cestovania do Juhoslávie a tiež do Rakúska, Talianska a Francúzska.

  • 1968

    ...aby sa v jedno augustové ráno uzavreli

    Nečakané obsadenie Československa vojskami Varšavskej zmluvy v auguste ´68 spôsobilo, že v zahraničí uviazlo vyše 21 000 Čechoslovákov, ČEDOK pomohol s ich návratom a repatriáciou aj tých, čo cestovali súkromne.

  • 1970

    Nástup exotiky

    V tomto období prevládal domáci rekreačný cestovný ruch. Vlakom k Čiernemu moru – do Bulharska, Rumunska. Autobusom k Balatonu alebo Baltickému moru a lietadlom do Sovietskeho Zväzu. Novinkou v portfóliu sa stali exotické destinácie – Vietnam, Severná Kórea a Kuba.

  • 1972

    Prvý chartrový let

    Rozmach leteckej dopravy zaznamenal aj ČEDOK a tak v roku 1972 vypravil 1. veľkokapacitný chartrový let, v tom čase, najväčším lietadlom na svete - Boeing 747, do indického Dillí.

  • 1980

    Obdobie absolútnej expanzie

    V 80-tych rokoch vrcholí monopolné postavenie ČEDOK-u. Prevádzkuje 166 tuzemských pobočiek, 20 zahraničných zastúpení, do jeho majetku patrí viac ako 200 hotelov, počet kmeňových zamestnancov presahuje 21 000 a spolupracuje s viac ako 10 000 externými spolupracovníkmi.

  • 1988

    Tesne pred revolúciou...

    Rok 1988 je rokom najväčšej expanzie. ČEDOK organizuje zahraničné zájazdy pre 710 000 osôb. Spolu s domácim a aktívnym cestovným ruchom zabezpečuje služby pre takmer 2 milión osôb.

    ČEDOK bol najväčším podnikom cestovného ruchu v ČSSR s viac ako 19 000 zamestnancami. Počtom zamestnancov a rozsahom služieb bol štvrtým najväčším podnikom cestovného ruchu na svete (1. American Express, 2. Cook Etd., 3. Scharnow Touropa a Hummel Reisen, 4. ČEDOK). V tomto čase vrcholí monopolné postavenie ČEDOK-u s trhovým podielom v cestovnom ruchu presahujúcim 90%.

  • 1990

    Všetko sa mení

    Po revolúcii ČEDOK ako prvý zorganizoval zájazd do pohraničných oblastí Rakúska a Bavorska, následne ponúka celý svet, medzi prvými destináciami Izrael, JAR, Tahiti, ale aj Antarktída.

    Aj konkurencia sa prebúdza

    Zatiaľ čo do roku 1989 pôsobilo v Československu 9 organizácií cestovného ruchu, z toho 3 celoštátne, a to ČEDOK, CKM a Autoturist, 3 v ČSR - Rekrea, Sportturist a Balnea a 3 v SSR - Tatratour, Slovakoturist a Slovakoterma, v roku 1990 ich už bolo 150 a v ďalších rokoch rýchle pribúdali ďalšie.

  • 1993

    Pokračovanie pod novou značkou

    S rozdelením Československa dochádza aj k rozdeleniu ČEDOK-u. V Čechách si ponechal svoje meno a na Slovensku vzniká štátny podnik SATUR, Slovenská agentúra pre turistický ruch, Bratislava. Ku dňu vzniku mal 383 zamestnancov, podliehalo mu 6 regionálnych cestovných kancelárií spolu s 53 cestovnými kanceláriami v SR a zahraničné reprezentácie v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku a Maďarsku.

  • 1994

    Nové úlohy = nové výzvy

    V uplynulom období sa slovenská časť ČEDOK-u špecializovala predovšetkým na domáci cestovný ruch, hlavný produkt – zájazdy do zahraničia, mal na starosti ČEDOK v Prahe. SATUR bol tak postavený pred úlohu dobudovať útvary pre tvorbu zahraničných zájazdov, aby mohol úspešne konkurovať mnohým novovzniknutým subjektom cestovného ruchu, ktoré vznikli na území SR a ČR po roku 1990. Spočiatku sa SATUR zameral najmä na ponuku krátkodobých zájazdov do západných krajín, aby tak vyhovel stále rastúcim požiadavkám našich občanov dobehnúť roky, kedy im nebol umožnený pohľad za hranice republiky.

    V ponuke zostali zachované obľúbené dovolenkové destinácie, a to predovšetkým Chorvátsko, Maďarsko, Taliansko, Grécko, ale aj pestrá ponuka poznávacích zájazdov do celého sveta.

    Výhodou SATUR-u v porovnaní s konkurenciou bola stabilná klientela, ktorá zostala verná pobočkám bývalého ČEDOK-u na Slovensku a vďaka výraznej medializácii bola oboznámená so zmenou názvu cestovnej kancelárie.

  • 1995

    Transformácia spoločnosti

    Deväťdesiate roky boli na Slovensku spojené s prechodom štátneho majetku do rúk súkromných podnikateľov. Ak chcel SATUR konkurovať cestovným kanceláriám, ktoré postupne vznikali, bol tento prechod nevyhnutný. Nasledovali organizačné zmeny, obsadenie špecializovaných útvarov zahraničného cestovného ruchu kvalifikovanými pracovníkmi, nadviazanie spolupráce s dôveryhodnými a osvedčenými partnermi v zahraničí a otvorenie cesty k plnohodnotnému a pestrému produktu, ktorý SATUR ponúka dodnes.

  • 2000

    Prichádza myšlienka klubovej dovolenky

    Rodinná dovolenka je dôležitým produktom v činnosti cestovnej kancelárie. V SATUR-e sa rozhodli rodinám pobyt spríjemniť a zjednodušiť, a to sa darí už 10 rokov vďaka animátorom rodinného klubu Planet Fun. Množstvo aktivít sa každý rok obmieňa, každý rok prichádzajú nové tváre, ktoré deti zabavia a naučia niečo nové a vy – rodičia, starí rodičia sa tak môžete venovať oddychu

  • 2010

    SATUR Vás zbalí

    SATUR prichádza s novou komunikačnou kampaňou a claimom „Vás zbalí“. Nadväzuje ňou na myšlienku: „Klientov zbalíme kamkoľvek do 130 krajín, kedykoľvek počas celého roku a kdekoľvek – na pobočke, či online.“

  • 2011

    Okružné plavby

    V roku 2011 prichádza ocenenie za najvýznamnejší počin v cestovnom ruchu, ktorý získal SATUR, vďaka uvedeniu nového produktu a katalógu Okružné plavby v slovenskom jazyku na slovenský trh cestovného ruchu.

  • 2013

    Značka SATUR oslavuje 20 rokov

    Po dvadsiatich rokoch je SATUR už stabilnou značkou na slovenskom trhu cestovného ruchu a v roku 2013 preto prichádza na trh mimoriadne úspešná novinka - Severný Cyprus. Počas svojho pôsobenia na trhu získala CK SATUR opakovane viacero významných ocenení ako napríklad Superbrands, „Naj“ firma mladých, Najdôveryhodnejšia značka, Najobľúbenejšia cestovná kancelária v kategórii poznávacie zájazdy, ale každoročne aj 1. miesto v kategórii Najväčšie cestovné kancelárie a agentúry na Slovensku.

  • 2014

    I LOVE SATUR od 1920

    Výhodou SATUR-u oproti konkurencii je tradícia a stabilita, práve na tú poukázali v roku 2014, v rámci komunikačnej kampane. Nový odkaz klientom vznikol v podobe loga I LOVE SATUR od 1920, klientom a aj širokej verejnosti komunikoval práve dlhoročnú tradíciu, stabilitu a serióznosť.

  • 2017

    Športová akadémia

    Rodinný klub Planet Fun v dovolenkových destináciách sa rozrastá. Viac ako 50 animátorov sa stará o zábavu detí v 10 destináciách. Prichádza čas pre ďalšiu novinku – športovú akadémiu. Skúsení animátori – inštruktori naučia deti počas dovolenky plávať, zlepšia ich zručnosti vo futbale, či tanci.

    So zimnou sezónou 2017/2018 sa aj športová akadémia rozrastá, a to do zimných lyžiarskych stredísk. Bezplatné kurzy lyžovania vyhľadávajú rodiny čoraz viac.

  • 2020

    ĎAKUJEME VÁM VŠETKÝM

    Dnes SATUR ponúka široké portfólio produktov v podobe 8 produktových línii (Leto, Family, Poznávame svet, Zima, Wellness, Exotika, Plavby a Exclusive by SATUR). Je najväčšou cestovnou kanceláriou s obratom takmer 70 miliónov EUR, so 150 zamestnancami a najširšou sieťou 44 pobočiek. Príchodom roku 2020 mení CK SATUR aj svoj slogan na „SATUR JE DOVOLENKA“. Tento slogan je to, čo značku vystihovalo uplynulých 100 rokov a veríme, že aj minimálne ďalších 100 rokov bude.

Spoznajte Naše hodnoty

Spoľahnite sa na nás a my vás odmeníme dokonalou dovolenkou

Našou víziou je byť inšpiráciou a prvou voľbou pri napĺňaní cestovateľských snov. Našou misiou je prinášať bezstarostnú radosť z cestovania.

  • s

    Spoľahlivosť

    Sme seriózny a zodpovedný partner pre cestovanie s férovým prístupom a výnimočnou starostlivosťou.

  • a

    Ambicióznosť

    Chceme vždy byť najlepší v tom, čo robíme.

  • t

    Trendovosť

    Inšpirujeme a nebojíme sa posúvať hranice cestovania na nové úrovne.

  • u

    Unikátnosť

    Pretože akýkoľvek cestovateľský sen je s nami na dosah.

  • r

    Radosť

    Baví nás to čo robíme a tešíme sa, keď našu vášeň pre cestovanie prenášame na ostatných.

Satur v číslach

  • Ocenenie Najobľúbenejšia CK

    10x

    Ocenenie Najobľúbenejšia CK

  • Ocenenie SuperBrands

    9x

    Ocenenie SuperBrands

  • Ocenenie Naj firma mladých

    5x

    Ocenenie Naj firma mladých

  • 20

    Pobočiek na celom Slovensku

  • 90 000+

    Spokojných klientov ročne

  • 22 000+

    Recenzií zájazdov